Velkommen til vores blog

Et lille kig ind i vores verden - de mest essentielle begivenheder i livet - liv - død - fester - rejser.

Vi skriver engang imellem, i perioder ofte.

Vi opdaterer jævnligt billeder i billedalbummet.

Kig dig omkring og smid en kommentar, hvis du får lyst




torsdag den 17. marts 2011

Min engel som kærlighedens budbringer

Jeg søgte på englefigurer den anden dag, fordi jeg gerne vil finde en fin engel til minde om Malou. Og jeg faldte over denne passage:

"Ordet engel stammer fra det græske ángelos, som betyder budbringer”. Englene bringer bud til os mennesker om det, som er vigtigt for os i vores liv lige her og nu. Engle kan være et svært begreb at definere, de består af æterisk energi, som de lægger som vingesus (energi) omkring vores fysiske krop, imens de sender lys og kærlighed til krop og sjæl. Engle fremtræder ikke i en fast fysisk skikkelse, men er af ”flydende” æterisk energi, som kan være svær at fastholde med det blotte øje. De kan changere lige fra den lyseste purpur til den mørkeste koboltblå farve, til den dybeste røde til den sarteste lyserøde farve. Mange mennesker oplever kontakt med engle, men tør ikke erkende kontakten. Nogle af frygt for at blive gjort til grin, andre af deres egen tvivl på deres oplevelser. Åben dit hjerte op for englene, og de kommer til dig med lys og kærlighed til din inderste hjerteflamme hver dag".

Åh det lyder smukt. Citatet rammer ind i hvordan jeg tror på gud. Gud er for mig "en flydende æterisk energi, der bringer lys og kærlighed fra en altrummende, altfavnende flamme af kærlighed til menneskets inderste". Det er en kraft, som man skal turde erkende og turde åbne sig overfor. Som efterlader os i vores allermest sårbare og samtidigt allermest styrkede. Jeg ville så gerne at jeg kan opnå den følelse om min egen engel. At hun blev sat til verden, for at bringe bud om hvad der er det vigtigste i mit liv her og nu. At hun for altid vil bringe guddommelig lys og kærlighed ind i mit liv. Hvad er det vigtigste? Det vigtigste i mit liv lige nu er min sorg og min familie. Hvor hurtigt mon jeg lader det slippe? Hvor hurtigt mon jeg lader arbejde, tid, stress, mål, planlægning.. overtage?

Jeg kan ikke mærke hende som lys og kærlighed. Jeg kan mærke afmagt og fortvivlelse. Men måske en dag hun vil vise sig for mig i et purpurrødt skær og fylde mig med ro og kærlighed.

1 kommentar:

kærlig hilsen mor sagde ...

kære mus og drengene. jeg har lige læst bloggen, den der meget smukt. ja en dag vil gud kunne hjælpe jeres sorg og alt er jo kaos og det er klart nu, men om lang tid vil hn kunne være i dit hjerte, og måske vil det vare lang tid, og for os er hun jo verdens dejligste engel nu og vil altid være der som en kæmpe kærlighed. og vi savner hende jo,hun vil give dig noget at tro på senere.
tusind tanker og kram mutti