Velkommen til vores blog

Et lille kig ind i vores verden - de mest essentielle begivenheder i livet - liv - død - fester - rejser.

Vi skriver engang imellem, i perioder ofte.

Vi opdaterer jævnligt billeder i billedalbummet.

Kig dig omkring og smid en kommentar, hvis du får lyst




fredag den 24. juni 2011

Medicinen købt for første gang

Indtil videre er dagen forløbet ok. Vi kom lidt sent op imorges og Elias blev først afleveret lidt før 10. Inden vi kom afsted gik der yderligere halvanden time, fordi vi lige havde et par ting at ordne.

Jeg fik ringet til lægen og bestilt tid til de blodprøver jeg mangler til fertilitetsklinikken. Vi fik undersøgt hvorvidt det kan svare sig at være i en aktiv gruppe i sygeforsikringen Danmark - og jeg fik ringet ind for at ændre mit medlemsskab til gruppe 5. I den gruppe får jeg 50% af medicinforbruget dækket. Vi kan se at det kan svare sig, hvis vi skal have to eller flere forsøg og mon ikke vi skal det. I gruppe 2 får man 100 % dækket, men der kan vi se at det først kan betale sig efter 4 forsøg... og det håber jeg sørme vi kan klare os under. Sidst på dagen kørte vi til apoteket for at købe medicinen. 957 kr... for én behandling. Det er skisme mange penge. I det er der så hormonpiller til 3. til 7. dagen, og hormonsprøjter til 8. til 10. dagen og en ægløsningssprøjte til 11. dagen. Lægen havde noteret 2 slags sprøjter til brug ved injektionen, men det var ikke tydeligt hvilke sprøjter, der skal bruges til hvad. Apotekeren var i de hele taget skeptisk overfor at jeg selv skal injicere mig, når jeg ikke er blevet vejledt i det. Og nej jeg aner ikke hvordan og hvor jeg skal injicere mig. Jeg synes også det er lidt vildt, men der er jo mange andre kvinder, der har stået i min situation.

Ingen kommentarer: