Velkommen til vores blog

Et lille kig ind i vores verden - de mest essentielle begivenheder i livet - liv - død - fester - rejser.

Vi skriver engang imellem, i perioder ofte.

Vi opdaterer jævnligt billeder i billedalbummet.

Kig dig omkring og smid en kommentar, hvis du får lyst




onsdag den 22. juni 2011

Forsamtale på fertilitetsklinik idag

Dagen idag har budt på 3 aftaler – opfølgende samtale med min leder, psykolog og forsamtale på Maigaard fertilitetsklinik.

Den afsluttende aftale idag var en forsamtale hos Maigaard fertilitetsklinik. Samtalen forløb fint. Vi talte mine to graviditeter igennem og om der er forhold, der umiddelbart vil vanskeliggøre en graviditet. Det er der ikke umiddelbart. Jeg har regelmæssig mens (derfor er han overbevist om at jeg har ægløsning), jeg har aldrig haft underlivs- eller blærebetændelse, jeg har været gravid to gange, jeg havde ikke men efter kejsersnittet med Elias. Lægen var enige med os i at det nok er timingen det handler om, hvorfor han tror at insemination vil være tilstrækkeligt for os. Vi talte forløbet med insemination igennem. De anbefaler at man bliver hormonstimuleret for at forøge chancerne. Jeg fik en rccept med hjem på hormonpiller til 3.-7. dag i cyklus og insprøtninger til 8.-10. dag. Vi aftalte at vi vil forsøge første gang i næste cyklus. VI skal blot skaffe svar på HIV og hebatitisAogB blodprøver inden vi kan inseminere første gang. Jeg skal have min mens i weekenden, så det er jo lige om lidt at det tog skal køre. Det ser ud til at jeg allerede om under en uge vil have påbegyndt fertilitetsbehandling. Det føles helt vildt, men også rigtig rigtig godt at vi handler aktivt og optimerer chancen for at få vores højeste ønske opfyldt.

Medicinen koster 7-800 pr gang og inseminationen 1500 kr pr gang. Der er i gennemsnit 20% chance for at blive gravid, så vi kan jo sagtens risikere at skulle prøve nogle gange. Det kommer dermed formentligt til at koste lidt, men det må vi tage med. Kunne jeg gå i Føtex og købe et barn for 100.000 kr, så gjorde jeg det.

Jeg vil forsøge at tage det køligt – hvis jeg overhovedet kan – Læs: Det kan jeg nok ikke. Men jeg vil så nødigt at jeg bevæger mig ind i testhelvede, selvom det nok bliver svært. Men hvis jeg overhovedet kan forholde mig til det som jeg gør nu, hvor jeg da tænker på at mens skal komme i weekenden, men hvor jeg slet ikke har overvejet hvornår jeg skal teste hvis ikke den kommer. Jeg regner med at den kommer – som den plejer. Og det håber jeg at jeg kan bevare en smule af ind i den nye verden, som vi nu træder ind i.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Dear Britta and Family,
In Those days i'm reading about your sad story and i'm like you. Me and my houseband we're triing from 2 year to have an other child. I'm near you and I pray for you. Kind Regard. Mirella from italy.

briangavazzi@alice.it

mor, mormor siger sagde ...

kære britt
jat det kunne have været en dejlig dag ,med at du havde født en lille pige, som man kunne lært at kende, elske, drømmene, forventningerne i fremtiden, at kunne nå at opleve hende sammen med elias og jer og os alle sammen, at passe og lege hende, købe små kjoler osv, men det skulle jo ikke være såda, desværre, det gør ondt at tænke på,hvor skønt det kunne have været at opleve de. og det gør meget ondt at at se jer lide så meget og det gør man jo, når disse ting sker,jeg håber det bedste for jer og tænker og føler med jer. knus