Velkommen til vores blog

Et lille kig ind i vores verden - de mest essentielle begivenheder i livet - liv - død - fester - rejser.

Vi skriver engang imellem, i perioder ofte.

Vi opdaterer jævnligt billeder i billedalbummet.

Kig dig omkring og smid en kommentar, hvis du får lyst




lørdag den 30. juni 2012

Status projekt søvn

Status er at det går slet ikke... Vi er ret rådvilde og aner ikke hvad vi skal stille op. Det tog 2.45 for to dagen siden, da jeg skrev sidste indlæg, inden hun faldt til ro. Hun sov kl 24. Det betød endnu en aften for mig i soveværelset og Rene i stuen. Kan ikke huske hvornår jeg sidst kunne sidde roligt i stuen og nyde en aften. Det er ikke fordi hun SKAL sove. Hun må gerne være med i stuen. De sidste dage er hun først stået op fra en 2-3½ times lur kl. 18.20, 18.30 og 18.50... Men hun er altså træt og piver, så hun kan ikke bare blive i stuen. Så går jeg op med hende igen efter en time, men så kæmper jeg bare med en overtræt pige i to timer alligevel.
Igår startede vi putningen kl 19.40. Rene tog hende i bad. Jeg ammede hende kl 20... en lidt dårlig amning, fordi hun ikke nåede til soveamningen, da hun lå i mine arme. 20.20 læste jeg en lille histori og sang et par vers. Jeg sagde godnat og gik... og der mange minutter, så var hun helt urolig. En halv times tid senere bliver vi enige om at lægge hende i gyngen nede og dække den over med et klæde, så der er kedeligt. Hun græd ikke, men blev heller ikke rolig. Jeg kastede håndklædet i ringen og gik op med hende... ammede hende og hun sov fra godt 22 til 2 til 6.30 og igen til 8.40. En god nat... men et opgivet projekt.

Idag var hun stået op kl 15.30, tog en ammelur kl 17-17.30. Jeg startede putning kl 19.30 med lidt massage da hun skulle have nattøj på, en lidt mindre rodet amning, den samme bog og den samme sang.... og en noget roligere baby. Sagde godnat og gik... vist ca kl 20. hun lå og snakkede. Ved første piv/klagesang gik jeg op til hende. Satte mig og beroligede hende... Men det gjorde det vidt meget værre. Hun vrælede op. Jeg lagde hende ind til mig... men hun vrælede bare. Fik hende i ro, ammede hende og hun faldt i søvn ved brystet ca. 20.40. Jeg nåede ned i stuen, sad i 10 min og hun vågnede 21.10. Efter et par lyde fra hende, sagde jeg godnat og gik op til hende... og gav mig til at skrive her... og så faldte hun i søvn... tror jeg. Hun har sovet i 10 min nu.... Smiler. Kl 21.25...

Ingen kommentarer: