Velkommen til vores blog

Et lille kig ind i vores verden - de mest essentielle begivenheder i livet - liv - død - fester - rejser.

Vi skriver engang imellem, i perioder ofte.

Vi opdaterer jævnligt billeder i billedalbummet.

Kig dig omkring og smid en kommentar, hvis du får lyst




torsdag den 14. april 2011

Forhøjet Hcg

Det ser ud til at jeg idag til obduktionsssamtalen har fået et svar på hvorfor jeg har Hcg affald, så længe i kroppen efter Malou. Det kan tyde på at mit Hcg tal har været meget højt i løbet af graviditeten. Derfor tager det længere tid inden det igen er ude af kroppen igen. Ligesom Hcg under en graviditet fordobbles hver anden dag, har det en tilsvarende vej ud af kroppen igen. Og når tallet er ekstraordinært højt, vil det vare længere tid inden det er ude af kroppen igen. Jeg har flere forhold under graviditeten, der vidner om forhøjet hcg. Det tyder på at startkvalmen og trætheden hos gravide skyldes et hurtigt stigende og høj hcg tal. Jeg vedblev med at være stagende træt i hele min graviditet. Jeg fik ligesom aldrig en god midterperiode, men var lige træt i 4-5 måned, som i de første måneder. Kvalmen fortsatte også og jeg blev ved med at kaste op og være skidt. Til nakkefoldsscanningen viste blodprøven forhøjet risiko for down, som blev afvist ved en moderkagebiopsi. Det var netop et forhøjet Hcg, der gjorde mistanken.


Det forhøjede Hcg kan skyldes det syndrom, som obduktionen viste at Malou måske havde. Mere om det i andet indlæg - imorgen, tror jeg - (er lidt træt og udkørt;-)

1 kommentar:

mor, mormor siger sagde ...

kære mus og rene.
nu har jeg læst bloggen, som det første og sidste jeg altid gør, det er så tragisk for jer at skulle opleve de ting i gø. jeg føler 100 procent for jer med al den kærlighed jeg har og den er meget stor, som også den man har for alle sine børn, når de skal opleve dete eller noget også følelsesmæssigt. tænker på jer, men er ikke særlig god til at meddele mig med ord, jeg vil gerne også lytte og være hos jer.

jeg ved hvor smadret i er . et eller andet sted har i så måske fået et lille svar, men savnet er der jo som en knuende isklump, man aldrig går væk.
lige nu buldre det også i mit hoved.
jeg ønsker jer alt godt. knus og kram mor