Velkommen til vores blog

Et lille kig ind i vores verden - de mest essentielle begivenheder i livet - liv - død - fester - rejser.

Vi skriver engang imellem, i perioder ofte.

Vi opdaterer jævnligt billeder i billedalbummet.

Kig dig omkring og smid en kommentar, hvis du får lyst




mandag den 23. maj 2011

Har ringet til fertilitetsklinik!!!

Min fertilitetshistorie startede i sin tid lykkeligt. René og jeg havde i et års tid gået og talt om vi snart skulle begynde at øve os i at blive gravid. René havde brug for lidt betænkningstid, da han syntes han havde nogle ting, han godt ville nå inden vi skulle have børn. Jeg havde mange i min omgangskreds, der havde problemer med at få børn, så hvis vi skulle vente flere år på at få børn, skulle vi også igang. I slut januar 2006 hoppede han på den og i slut marts havde jeg min sidste mens. Så det gik nemt og det kom der fantastiske Elias ud af. Vi havde tænkt 2-3 år mellem vores børn, men Elias var forbi de 2 år, før vi havde mod på at prøve igen, pga husbyggeriet fyldte så meget.. Og denne gang skulle det ikke gå ligeså nemt. Der skulle gå næsten 1½ år før jeg var gravid igen. Så stor var glæden da jeg i oktober 2010 stod med en positiv test. Det var jo så Malou, som vi desværre måtte sige farvel til i februar 2011.

Vi var hurtigt afklaret med at denne gang vil vi ikke vente i 1½ år igen. Denne gang skal vi have hjælp tidligere. Vi snakkede om ikke at ville give det mere end et halvt år, før vi søger hjælp. Nu var chancerne dog forsinkede, da jeg først fik en cyklus igang igen efter små 2 måneder.

Den anden dag snakkede vi med et par venner om at jeg ikke vil give det længere end august-september før vi skal have hjælp. Hun var meget tydelig i sin opbakning, at vi da slet ikke skal overveje det. Vi skal da bare have hjælp. Hvorfor gå og udskyde tingene. Hun ved også at vi (og specielt ikke min kæreste) ikke rider samme dag, som vi sadler med sådan noget, så det var da bare om at komme igang.

I aftes inden jeg skulle sove lå jeg og tænkte over det. Tænk nu hvis vi fik at vide når vi ringer til fertilitetsklinikken til august at der var 3 måneders ventetid. Det kunne jeg ikke holde til. Jeg besluttede mig derfor for at prøve at ringe til Maigaard idag, hvis jeg kunne overvinde mig selv. Og det kunne jeg. Jeg ringede og snakkede med den sødeste sekretær. Hun kunne fortælle mig at der ikke er ventetid, men at hun da syntes at vi skulle komme ind til en indledende samtale med en læge eller sygeplejerske inden sommerferien, så vi kunne få talt tingene igennem og så vi har klar til august. Bare tanken om at vi allerede her inden ferien kunne handle på noget, virkede så godt på mig at jeg kunne hyle af lettelse. Det skal vi bare. Jeg ville dog ikke bestille en tid idag, fordi jeg havde faktisk ikke forberedt René på at jeg ville ringe og så ville jeg ikke komme hjem med en tid til en fertilitetssamtale. Det er faktisk lidt af en overvindelse - særligt for René.

Men det føles så godt at tænke på. Faktisk så godt at jeg har lyst til at springe på med det samme. Men det er fint at vi gør tingene klar til aktion i august. Hvis miraklet skulle ske at jeg er gravid inden, kan vi blot aflyse det. En lille flig af fremtiden dukker frem bare ved tanken om det. :D

René tog heldigvis godt imod det. Det er fint for ham, så jeg ringer igen en af dagene og laver en aftale i løbet af juni.

1 kommentar:

mor, mormor siger sagde ...

ih, hvor det da lyder godt for jer, ja der er mange søde læger og sygeplejersker,som man ved, jeg vil håbe det allerbedste for jer, tænker på jer meget, håber alt held for jer, når den tid er,
mange kærlige knus