Velkommen til vores blog

Et lille kig ind i vores verden - de mest essentielle begivenheder i livet - liv - død - fester - rejser.

Vi skriver engang imellem, i perioder ofte.

Vi opdaterer jævnligt billeder i billedalbummet.

Kig dig omkring og smid en kommentar, hvis du får lyst




onsdag den 15. februar 2012

Jordemoderkontrol i 38. uge.

 Idag har vi været til jordemoderkontrol hos den jordemoder (Hanne) vi har set de fleste gange. Der var en jordemoderstuderende med og idag var det hende, der førte ordet og foretog undersøgelsen. De spurgte til mit velbefindende og til om vi havde fået lagt en plan med afdelingsjordemoderen på Fødegangen, hvilket vi havde aftalt til efter denne jordemoderkontrol.

 Hun undersøgte mig. Mit SF er ret højt, da lillepigen nærmest ligger med sine fødder inde under mine ribben i højre side. Den anden dag var der en voldsom bule ud i den side, som om hun lige skulle strække sig ud og se hvor lang hun kunne blive inde i min mave. Temmeligt ubehageligt især fordi jeg lige havde spist aftensmad. Hun ligger højt i bækkenet, derfor bliver mit mål også så højt. Hun målte det skrå op til højre side fordi hun ligger og strækker livmoderen helt derop – 42 cm, så der er på højde med max-målet med Elias. Det er jeg faktisk lidt overrasket over. Men hun har altså ikke sat sig fast i bækkenet og ligger og danser oppe over det. Så ligesom med Elias, skal jeg lægge mig ned, hvis vandet går. Åhhh kunne det ikke bare være helt normalt at hun lå godt skruet ned i bækkenet. Jeg hader at det minder om de forhold, der var med Elias, fordi han også lå så højt og jeg skulle lægge mig ved vandafgang. Jeg kan slet ikke holde truslen ud om at noget skulle ske, så vi ikke får hende levende med hjem. Lad det nu bare gå stille og roligt og uden dramatik. Har ikke brug for flere udfordringer.

Skal til tjek igen om 2 uger - onsdag inden termin.

Ingen kommentarer: