Velkommen til vores blog

Et lille kig ind i vores verden - de mest essentielle begivenheder i livet - liv - død - fester - rejser.

Vi skriver engang imellem, i perioder ofte.

Vi opdaterer jævnligt billeder i billedalbummet.

Kig dig omkring og smid en kommentar, hvis du får lyst




søndag den 13. februar 2011

Søndag d. 13.2.2011

Jeg er oppe nogle gange i løbet af natten, fordi jeg vågner, men formår heldigvis at falde i søvn igen. Vi står op ved 7 tiden og beder om at få vores lille pige ind til. Hun har allerede forandret sig meget. Hun er meget kold og jeg har lyst til at varme hende op i mine hænder. Hun har også skiftet farve fra den blålige farve hun havde igår til en noget orange-rød farve. Vi tager hende ikke op af bakken idag. Hun er blevet meget stiv i det. Vi beslutter at hun skal hedde Malou. Det er det navn Elias har givet hende og det hedder hun for ham, så det er helt naturligt at det er hendes navn. Det ville ikke give mening at vi skulle til at finde på et andet. Vi har ikke selv talt om andre navne. Vi giver hende en lille bamse og sidder kort med hende inden vi siger farvel til hende. Jeg går grædende fra fødegangen. Det er hårdt at gå uden sin baby.

Vi kører til Vejlby til mormor, hvor Elias er. René køber en pose rundstykker ved bageren. Vi får morgenmad og kører til Mørke, hvor Elias kommer over til Anders – fuld af liv og glæde. Det er ikke nogen straf overfor ham. Vi kører direkte til sygehuset i Randers. Kl er vel omkring 11. Der er lige lidt usikkerhed om der er en portør, der har tid til at åbne op i kapellet, da de har travlt med at køre frokosten ud, men det lykkes heldigvis. Ellers skulle vi have ventet til efter kl 13.
Malou ligger i sin lille bakke på et bord i kapelrummet. Hendes bamse et tapet fast til endnu en bakke, som jeg vil tro hun har ovenpå den bakke hun ligger i. Mormor sidder med hende og siger farvel.

Vi kører hjem igen og får noget frokost. Henter Elias v. 14 tiden. Slapper af og ser vist en film sammen. Min mor tager hjem efter aftensmaden. Vi er trætte og klasker helt ud på sofaen. Har brug for at få tankerne væk, så jeg afviser 3 opkald som kommer ved 20.30-21 tiden. Jeg kan ikke snakke om det lige nu. Mit hoved og min krop er tom og jeg har brug for lidt ro.

Mandag skal Malou til Skejby for at blive obduceret. Vi vil gerne have svar på hvad hun fejlede. Vi vil gerne have mere vished om at den beslutning vi har truffet er den rigtige. Vi vil gerne have nogle mere konkrete svar, som de, hvis jeg skulle blive gravid igen, kan kigge efter til næste graviditet. Det vil tage et par dage. Vi har besluttet for at lade hende begrave. Vi skal have undersøgt om hun kan blive begravet ved Vejlby kirke på hendes morfars gravsted.

Ingen kommentarer: