Velkommen til vores blog

Et lille kig ind i vores verden - de mest essentielle begivenheder i livet - liv - død - fester - rejser.

Vi skriver engang imellem, i perioder ofte.

Vi opdaterer jævnligt billeder i billedalbummet.

Kig dig omkring og smid en kommentar, hvis du får lyst




torsdag den 10. januar 2013

Oplæg til Åbent hus

Så er oplægget overstået. For første gang i 11 måneder var jeg tilbage til åbent hus i Landsforeningen. Jeg havde været meget spændt. For hvordan det ville være at være der igen - hvor svært det ville være, når jeg nu ikke har været der så længe og jeg ikke længere så tit har fokus på min sorg og min historie. Og det ikke mindst fordi jeg skulle holde aftenens oplæg - med netop vores historie i fokus en hel aften.

Det gik meget bedre end frygtet. Det havde mere samling på mig selv end jeg frygtede. Jeg læste et indlæg op som jeg havde skrevet på årsdagen for Malous fødsel og det var det som var sværest. Jeg kan også se at det rørte deltagerne mest. René sagde: Ja det ramte hårdt. Måske også fordi jeg selv ikke kunne holde tårerne tilbage, mens jeg læste det. Men det var ok - og det gav god mening at der også var plads til mine følelser.

Jeg følte mig i flow med oplægget og deltagerne og det gik rigtig fint. Jeg blev dog noget overvældet af hvor hurtigt aftenen gik og jeg ville gerne lige have haft 10 min mere til at runde af og sikre at folk havde fået sagt det det sad inde med. Men flere sagde til mig, at deltagerne var fyldt op og at oplægget skulle bundfælde sig i dem. Til næste åbent hus vil der blive mere taletid til alle. Jeg håber virkelig at folk fik noget med sig. Det er jo sårbart at stå deroppe i front - og så omkring et så betydningsfuldt fælles tredje. Jeg vil jo så gerne at folk følte sig mødt og at der var plads til dem... og det er jeg i tvivl om.

Aftenen blev ledet af 2 sprit-nye regionsrepræsentanter... som for iøvrigt gjorde det helt perfekt. Fordi de var nye, bad de om vores mailadresse, så sekretariatet kan udsende en evaluering af aftenen. Jeg overvejer om jeg må høre hovedtrækkene fra den evaluering, hvis der er noget respons om oplægget.

Jeg havde selv en rigtig god oplevelse og synes selv at oplægget gav mening... men det er jo også min historie;-) Det må jeg holde fast i indtil jeg hører andet. Jeg kan sagtens forestille mig holde oplæg igen. Jeg vil så gerne give noget af det tilbage, som jeg har fået. Og det vil jeg jo gerne gøre så godt som jeg kan. Så kritik er ikke negativt. Det kan være lærerigt.
Men nu er det overstået og jeg er lettet over at det gik godt.

Ingen kommentarer: