Velkommen til vores blog

Et lille kig ind i vores verden - de mest essentielle begivenheder i livet - liv - død - fester - rejser.

Vi skriver engang imellem, i perioder ofte.

Vi opdaterer jævnligt billeder i billedalbummet.

Kig dig omkring og smid en kommentar, hvis du får lyst




tirsdag den 27. marts 2012

Lidt nyt herfra

Her er det blevet forår og jeg nyder for alvor vor lille familie og livet herhjemme. René har nu været en god uge på arbejde og det går helt fint. Han har fået en god snak med hans nærmeste chef, som har været meget fraværende det sidste halve år og dermed ikke har været meget involveret i hvad der fyldte for René. Men nu er han også inddraget og det er godt. René møder forståelse og opbakning fra alle han snakker med og har vist fundet nytten ved at dele med andre, hvad der rører sig indeni. Da sundhedsplejersken i forrige uge hørte vores historie og at vi nu næsten har brugt alle 24 gange hos psykologen, mente hun at vi skulle undersøge om vi kunne få noget forbyggende... for vi skulle virkelig tage vare på os selv nu, hvor lille Lea kommer ind og roder i vores liv.
Vi skulle til psykolog dagen efter og rådførte os med hende. Hun bad René om at undersøge om ikke hans sundhedsforsikring kunne dække stress-relateret behandling, således at han kunne få en henvisning fra lægen og dermed fortsætte hos psykologen. René gik lige hjem og ringede til PFA healthcare... og det var ikke noget problem at få det dækket. Og et par dage efter fik han tid hos lægen som uden videre bøvl gav ham en henvisning, begrundet i stress. Så nu kan han få hjælp til at få styr på den stress, som stadig præger ham og som potentielt kan få ham ned med nakken igen. Så det er godt. om jeg så også skal deltage, som vi har gjort det hidtil, har vi ikke afklaret endnu.

De sidste dage har været gode. Hjemmehygge i roligt tempo med havearbejde og amning på vores lækre træterasse i solen og lure i barnevognen kombineret med ture ud af huset. Fredag var Lea og jeg inde på Skibet, mit gamle arbejde, til fredags rundstykker. Det har jeg længe gerne villet, men ikke fundet tiden, så nu skulle det være. Og så kunne jeg også vise vores vidunder frem. Det var hyggeligt. Jeg nåede lige hjem som min veninde Trine kom ved 12.30 tiden. Også dejligt at tilbringe nogle timer med hende. Om aftenen nød vi som sædvanligt familieaftenen med disneysjov og X-faktor i sofaen.

Lørdag var skøn, med dejligt vejr. René fik taget et ryk med skuret med at sætte plader på væggene. Det tegner sig snart færdigt, så inden længe kan vi få ryddet det sidste på Leas værelse, i stuen ovenpå og ikke minst tømt campingvognen. Mon den kan sælges? Imens passede jeg børnene og forsøgte at grave have, så vi kan få gjort forhaven pæn. Vil plante nogle blomstrende buske der, men kan ski ikke finde ud af hvilke jeg skal vælge....

Omkring middag drog hele familien til Ebeltoft. På onsdag har René og jeg 9 års kærestedag og den ville vi fejre i ro og mag i lørdags. Vi gik rundt i de hyggelige gader, spiste gratis is fra Paradis til frokost og lækker burger på café til dessert... Herlig rækkefølge syntes Elias. Lea sov hele tiden, men vågnede op til dåd, da vi endelig nåede cafeen. Perfekt timing, for så kunne jeg give hende mad, mens vi ventede på maden. En god dag, hvor 3 ug af 4 sov hele vejen hjem i bilen:-)

Søndag hyggede vi os hjemme i haven og skuret og med leg med naboen.
Mandag var Mormor på besøg og Elias havde fridag. Vi - de - malede påskeæg og påskeharer og vi pyntede lidt op til påske.

Idag kommer Sophie og hendes børn på visit, så jeg skal snart op og hente Elias.

1 kommentar:

mor, mormor siger sagde ...

hej alle 4 det lyder rigtig godt alt sammen, for jer. OG ET STORT TILLYKKE MED KÆRESTE DAGEN I DAG.
HÅBER ALT BLIVER GODT FOR JER NU GO FREMOVER. DET ØNSKER JEG JER AF HELE MIT HJERTE OG DET FORTJENER I I ALLERHØJESTE GRAD. OG DEJLIGT MED PSYKOLOG FOR JER.
HAV DET RIGTIG GODT OG PAS GODT PÅ JER SELV. MANGE KNUS MORMOR
hvordan mon det gik med sundheds pl. idag, håber godt