Velkommen til vores blog

Et lille kig ind i vores verden - de mest essentielle begivenheder i livet - liv - død - fester - rejser.

Vi skriver engang imellem, i perioder ofte.

Vi opdaterer jævnligt billeder i billedalbummet.

Kig dig omkring og smid en kommentar, hvis du får lyst




søndag den 31. marts 2013

Status på lægetjek

I mandags var Lea og jeg til det planlagte tjek hos lægen. Jeg har ikke overrendt min læge, hverken før eller siden. Heller ikke da jeg mistede Malou eller da jeg ventede Lea eller nu med levende Lea. Så det undrer mig ikke at hun ikke kan min historie udenad... men alligevel...Og ja, jeg har oplevet det før, at lægen ikke lige tager sig tid til at skimme journalen... men alligevel. Lea var til et års undersøgelse hos samme læge 2½ uge før... og det var helt tydeligt at hun ikke kunne huske det... og at hun troede at Lea var til et års undersøgelse for første gang. "Nåh, så hun er allerede blevet et år", var hendes åbningskommentar... hvilket den så også var 2½ uge før. Ja, jeg forklarer så sagen forfra. Og hun gør hvad hun skal måler, vejer og lytter og det hele.

Lea vejede nu 8,6 kg med tøj på... så hun har taget 700 g på på 2½ uge. Det må siges at være flot. Smørkuren virker... og det endda på trods af endnu en sygdomsuge, hvor appetitten igen forsvandt. Leas kurve har taget et ordentligt dyk opad og ligger nu igen indenfor stregerne istedet for udenfor grafen. Jeg tror at hvis det var op til lægen, så skulle Lea ikke henvises til undersøgelse på børneambulatoriet, for nu er hun jo i vækst, men jeg bad om det og hun lyttede. Jeg forklarede kort om mine bekymringer og nævnte i den forbindelse at vi allerede har mistet et barn, fordi det var for lille... og at selvom det er irrationelt, så spøger den angst om Lea fejler noget evt af Malous misdannelse. Og her brillerede lægen igen... da hun spurgte, hvornår det var jeg havde fået aborten... ABORTEN??? hm ja hun skulle bare vide. Jeg svarede hende, at jeg fødte min datter i uge 21-1. Men hun noterede det i henvisningen... og da vi kom hjem fra påskeferien i sommerhus i Blokhus lå der en indkaldelse fra Børneambulatoriet i Randers med en tid d. 29. maj.

For i øvrigt skulle Lea jo vaccineres og hun var super sej. Sagde intet ved det ene stik og peb meget kortvarigt ved det andet. Og hun fik ros af lægen for at være sådan en rolig og medgørlig pige. Ja hun skulle bare se hende, men det er da godt at hun kan opføre sig pænt, når vi er ude;-)

Ingen kommentarer: