Velkommen til vores blog

Et lille kig ind i vores verden - de mest essentielle begivenheder i livet - liv - død - fester - rejser.

Vi skriver engang imellem, i perioder ofte.

Vi opdaterer jævnligt billeder i billedalbummet.

Kig dig omkring og smid en kommentar, hvis du får lyst




tirsdag den 12. marts 2013

Sidste dag...

Sidder her halvvejs gennem min sidste dage hjemme på barsel (ferie)... Imorgen starter hverdagen med alt sin hast og jag... og ikke mindst fravær fra mine børn og fra tiden til mig selv. Jeg gruer virkelig meget for om jeg kan finde en meningsfuld balance mellem arbejdsliv og familieliv. Jeg har jo prøvet det før... at aflevere et barn i institution og at få en hverdag til at køre. Jeg syntes det gik fint med Elias. Jo jeg kunne føle mig splittet imellem arbejde og hjem og jeg kunne føle at tiden var alt for knap og at jeg var for meget væk, men jeg synes at det kørte ok.

Men mit liv er et andet nu... Mit perspektiv har ændret sig. Mit overskud er et andet. Mit behov for tid til mig selv kan jeg ikke længere ignorere. Jeg har aldrig prioriteret mig selv... men nu skal jeg gøre det, for ellers har jeg ikke overskud til nærværet med børnene. Mine to levende børn afkræver deres tid... Malou skal gives hendes tid. Det er tiden til ro, nærvær, afspænding, kontakt med følelser og krop... Det er refleksionens rum, hvor jeg giver plads til det, der nu engang fylder. Det er et rum, som jeg ikke kan skabe med de andre to børn om hælende, men som kræver ro og fordybelse. Det rum kunne jeg vælge fra tidligere i mit liv. Det kan jeg ikke længere.

Jeg vil tage dagene et skridt af gangen. 1½ uge er der indtil påske. Det er første etape. Og det er overskueligt. Og så vil jeg forsøge at indrette mit arbejdsliv med mest muligt fleksibilitet. Jeg drømmer om fuld fleksibilitet og uafhængighed, men det er ikke rammen lige nu. Men jeg tror at jeg kan indrette et arbejdsliv, hvor jeg har fokus på fleksibiliteten. Jeg vil undersøge muligheden for ikke at være på fuldtid. Jeg vil måske tage en længere dag om ugen, så jeg kan tage tidligere hjem de andre dage. Eller arbejde en time eller to om aftenen. Blive bedre til at arbejde hjemmefra nogle dage om måneden. Egentlig ville jeg ønske at mit hjem var min arbejdsbase. Det er ikke fordi jeg ikke vil arbejde. Jeg vil bare gerne selv bestemme. Jeg vil gerne have tiden til også at nyde. Jeg vil gerne have mere balance.. mere overskud... mere ro...

Jeg vil snart gerne kunne slå dørene op til mit liv ... gribe livet... elske... leve... nyde... glædes...

Ingen kommentarer: