Velkommen til vores blog

Et lille kig ind i vores verden - de mest essentielle begivenheder i livet - liv - død - fester - rejser.

Vi skriver engang imellem, i perioder ofte.

Vi opdaterer jævnligt billeder i billedalbummet.

Kig dig omkring og smid en kommentar, hvis du får lyst




fredag den 15. februar 2013

Så kom reaktionen....

Så kom reaktionen på at aflevere Lea i vuggestue. Igår var skod for moren... og idag stadig ligedan... Tårerne triller hver gang jeg tænker på hende... Jeg føler min sårbarhed antændt... eller også er jeg bare almindelig pyllermor. Jeg ved det ikke. Jeg havde det ok med at aflevere hende indtil igår og har kun grædt nogle få tårer en enkelt gang efter at have afleveret hende... Men nu hyler jeg hele tiden. Lea har det fint derovre. Hun er glad og så nysgerrig på alt det nye. Hun græder ikke - heller ikke ved afsked. Så hun har taget det meget flottere end jeg. Jeg er blevet tricket på at jeg igår afleverede en begyndende træt pige kl 9. Hun var vågnet kl 7 og var begyndt at gnide øjne kl 8.30. Men i vuggestuen må man kun sove ml 8-9 og efter 12, så hun skulle være vågen 3 timer mere... Det i sig selv skulle hun nok kunne klare, selvom det ikke er det bedste for hende... men jeg vidste at hun ikke ville kunne spise, når de spiser madpakker kl 11. Og ganske rigtigt... da jeg hentede hende kl 14.40 havde hun intet spist... hverken kl 11 eller da de tilbød hende kl 14. En hel dag uden mad... er mere end hvad mit moderhjerte kan klare... Hun er et lille bitte myr... for lille for sin alder... og så at vide at hun har måtte undvære mad en hel dag, fordi hun har været for træt. Jeg ved ikke om det udelukkende handler om at hendes behov ikke tilgodeses... og at vuggestuen prioriterer systemet før mennesket... og min lille pige er offer i det... Eller om det er min sårbarhed og sorg, der bliver tricket... Jeg er ihvertfald lidt overrasket over min reaktion. Men jeg er sikker på at jeg bedre kunne være i at aflevere hende, hvis jeg vidste at de tog udgangspunkt i hende i stedet for i strukturen. 


EDIT fredag eftermiddag

Jeg tog en hylende snak med pædagogen i vuggestuen imorges og hun forstod mig og mødte mig med hjertet. Hun lovede at snakke menneskesyn med de andre og afklare om de virkelig mener at systemet kommer før mennesket... eller hvordan de skal forholde sig til de små børn som undtagelser fra reglen. Jeg afleverede Lea sovende (hun var vågnet 6.20 og blev puttet herhjemme kl 8 og sov 8.07;) De vækkede hende ikke til formiddag. Hun vågnede efter 1.40 og var med til formiddag. Og spiste både græskarsuppe og hele madpakken... juble... Blev puttet da hun viste tegn og faldte i søvn efter 5-10 min kl 12.50 (under deres pause) og sov i 2 timer... og var i strålende humør, da jeg hentede hende lige efter... Og jeg blev i strålende humør... så det endte som en god god dag:-)

Ingen kommentarer: