Velkommen til vores blog

Et lille kig ind i vores verden - de mest essentielle begivenheder i livet - liv - død - fester - rejser.

Vi skriver engang imellem, i perioder ofte.

Vi opdaterer jævnligt billeder i billedalbummet.

Kig dig omkring og smid en kommentar, hvis du får lyst




fredag den 13. april 2012

5 ugers undersøgelse

Idag var vi til 5 ugers undersøgelse... dagen før prinsessen fylder 6 uger. Lægen undersøgte hende og vurderede alt vel. hun vejer nu 4550 og har dermed taget 1100 g på fra fødslen. Det er ganske flot, når hun tabte 300 g de første par dage pga gulsoten. Hun er vokset 5 cm til 57 cm.
Nåh nu må der være lidt mere ro på, konkluderede lægen, som har fulgt mig til undersøgelser under og efter Malou og gennem graviditeten med Lea... Ja, sagde jeg... det er rigtig rart... men det har også givet uro... sagde jeg.. Jeg må fortælle at alt ikke bare er rosenrødt fordi ens barn ligger levende lige der... hun forstod det ikke og jeg gik ikke dybere ind i det. Hendes kommentar var at jeg så bare kunne se på hende og så var alt jo godt. Jeg gad ikke forklare. Jeg sagde bare ja. Hun behøver ikke forstå. Jeg behøver ikke bruge hende til noget. Jeg kunne kun forvente denne forholden til mig... Det var hvad jeg mødte før Malou og til lægeundersøgelserne med Lea spurgte hun slet ikke til mig, hvordan jeg havde det. Til hendes forsvar overraskede hun mig til sidste undersøgelse, fordi hun tydeligt udtrykte forståelse for at vi skulle have en god fødselsplan... Det er ok at hun ikke rummer sårbarheden nu... Jeg finder andre jeg kan støtte mig til... og skulle jeg få problemer er jeg sikker på at jeg kunne få hende til at forstå...Men altså en god 5 ugers undersøgelse... fordi alt er vel med Lea

Ingen kommentarer: