Velkommen til vores blog

Et lille kig ind i vores verden - de mest essentielle begivenheder i livet - liv - død - fester - rejser.

Vi skriver engang imellem, i perioder ofte.

Vi opdaterer jævnligt billeder i billedalbummet.

Kig dig omkring og smid en kommentar, hvis du får lyst




mandag den 11. juli 2011

Forsøger at få tid til tidlig scanning

Har lige ringet til Skejby og fik fat på en sekretær, fra en anden afdeling, som passer telefonen på ultralyd. Hun læste min henvisning igennem - som Olav har skrevet - hvori der står at jeg skal tilbydes en NF, en tidlig MD, en ordinær MD og mulighed for scanning hver 14. dag. Men der stod intet om tidlig scanning. Og sekretæren kan ikke give mig en tid, fordi der skal en lægelig vurdering til - og hun kunne ikke henvise mig til en læge, fordi hun sidder i en hel anden bygning som vikar.

Jeg kan kontakte Olav, når han kommer tilbage fra ferie om en uge. Hun kunne ikke hjælpe mig med direkte nummer eller mail-adresse, fordi hun som sagt sidder i en anden bygning!!! Jeg tænker at jeg gerne vil maile til ham, fordi jeg ved at han har travlt... og hvad nu hvis jeg ikke kan træffe ham på Skejby i næste uge, fordi han farter rundt i regionen.

Nåh øv, det var så første afvisning i sygehusvæsnet. Jeg sagde til sekretæren at der intet unormalt er i at blive tilbudt en tidlig scanning, når man har mistet et barn. Men hun kunne ingenting gøre.... ØV ØV ØV
Jeg kan blive scannet af hvem som helst. Men jeg kan godt vente til næste uge. Jeg er kun i 6+3 nu, og jeg er ikke i panik. Så jeg kan godt vente med TS til engang i næste uge eller måske i 8+. Jeg vil rigtig gerne se at spiren sidder rigtigt og at hjertet slår. Men min realitetssans siger mig at spiren kan dø 5 min efter scanningen - så om jeg får den i denne uge eller næste igen giver mig ikke mere ro. Det lyder måske ikke så optimistisk, men tanken slår mig ikke ud. Det er næsten kølig realisme, der præger mig.

Nakkefoldscanningen er meget mere truende. Ikke blot kan spiren være død, men det kan også være syg. Jeg er slet ikke klar til NF. Jeg hyler blot ved tanken. Men jeg tror at TS vil gøre mig mere klar til at tage NF som næste skridt. Men puhhh ha scanninger er ikke af det gode længere... hvor kan jeg mærke fornemmelsen i hele min krop af at ligge der og vente på dommen... og at få dommen...

Ingen kommentarer: