Velkommen til vores blog

Et lille kig ind i vores verden - de mest essentielle begivenheder i livet - liv - død - fester - rejser.

Vi skriver engang imellem, i perioder ofte.

Vi opdaterer jævnligt billeder i billedalbummet.

Kig dig omkring og smid en kommentar, hvis du får lyst




onsdag den 11. juli 2012

Igangværende projekter

Ja jeg er jo et projektmenneske, så jeg sidder selvfølgelig ikke stille og keder og dovner min barsel væk. Har gang i en masse projekter herhjemme. Lidt for mange vil nogen måske mene. Mine igangværende projekter er:
  1. Male huset (sort), herunder afslibe to af siderne for afskallet maling
  2. Afrense og oliere træterasse
  3. Grunde og male skur
  4. Rydde, rengøre og klargøre campingvogn til salg
  5. Grave forhave og køre 2 ton skærver til forhaven
  6. Og ikke mindst: At lære Lea at falde i søvn selv
De fleste af projekterne skrider godt frem. Dog står maling og oliering helt stille efter de sidste 4-5 dages regn.
  • Jeg har malet 3 af siderne på huset - mangler én, som også skal afslibes (træls arbejde).
  • Jeg har afrenset og olieret den ene træterasse og mangler én (den store)
  • Jeg har grundet og malet 3 af skur/carportssider hvid og sort og er igang med den 4. Der er 3 sider mere, men dem har jeg ikke ambitioner om at nå i år
  • Campingvognen er næsten ryddet op... jeg gider ikke rengøre den og ved ski heller ikke om vi kan få den solgt.
  • Jeg har gravet langt det meste af forhaven og udlagt 1½ tons skærver. Er snart færdig. En sidste del af forhaven kan graves og endnu godt et ton skærver spredes ud, men det har jeg ikke ambitioner om at nå i år.
  • Det lykkes slet slet ikke at få Lea til at sove selv. Jeg har prøvet at amme hende til ro, lægge hende fra mig i sengen, hvorefter hun klynker, fordi hun bliver forstyrret. Hun bliver hurtigt glad ved at se den gode godnatbog, vi læser hver aften. Herefter synger jeg to vers af en godnatsang. Siger godnat og giver kys og går ud. Hun piver, græder... Jeg kommer ind, forsøger at berolige, går igen. Mange gange. Har svært ved at trøste. Hun falder til ro, når jeg tager hende op, men græder med det samme jeg lægger hende. Ender med at amme hende igen og i søvn efter ca en time. Idag ventede jeg kun knap 40 min. Synes ingen virkning det har og er ret rådvild. Jeg ammede Elias i søvn og det var problemfrit. Jeg kunne putte ham over i barnevognen med sutten i munden - og han sov videre eller faldte i søvn igen. Og han vågnede ikke efter 40 min om aftenen, som Lea ofte gør - hvor hun så er vågen 2-2½ time. Jeg har ikke lyst til at prøve gå-komme metoden længere. Der er ingen bedring.
Men alt i alt går de fleste projekter godt. Og selv Lea er en ost til at falde i søvn selv, så er hun en fantastisk dejlig og livsglad pige. Hun suger stadig verden til sig og der sker så meget med hende. Hun ligger ikke længere stille på gulvet, men roterer rundt om sig selv. Hun kommer alt i munden og kan blive helt aggresiv, hvis hun ikke kan få det i munden. Hun er super til at kunne og ville ligge på maven. Ja faktisk ligger hun mere på maven i sine vågne timer, end på ryggen. Vi er så taknemmelige for at hun er her og vi ville ønske at vi bare kunne finde ro med sove rodet og nyde hende som hun er. Det er svært at rumme taknemmeligheden og frustrationen på en gang. Men sådan er det nok bare at være os...

Ingen kommentarer: